✚ {}

Le Owner Post Favorite Talk
Salam Ramadhan:)
Jodoh Itu Milik Kita ( JIMK)



Uhuiii kawan kawan. Niiii drama yang hebat ditayangkan di Astro Mustika. Aku mmg tak leyy miss laa cerita ini. Best sangat ! Aku mmg minat Tiz Zaqiyah :)

Tapi apa yang aku tak puas hati cerita ini ialah duration tayangan dia tak sampai 30 minit pun. 30 minit tuuu termasuk iklan laaa. Stress gak tgk sebab cerita nii macam laju gila. Kejap part nii. kejap part yang tu. Astro suka macam nii. Citer best best bagi tayang kejap jaaa.

Drama adaptasi dari novel lagi sekali.


Dari 15 episod dah jadi 40 episod plak dah drama nii. Jenuh aku nak tengok niii.

Hari : Isnin, Selasa, Rabu
Channel : Astro Mustika
Waktu : 10 pm - 10.30 pm
Cast :


Tiz Zaqyah
Dahlia

Farid Kamil
Aariz Danial

Syazwan Zulkifly Kenji
Shafiq

Nabila Huda
Alya

Sinopsis :
“Kita tidak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai kerana kita akan berkahwin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah telah tetapkan sejak azali…”

SIAPA sangka itulah yang tersurat buat Dahlia dan Aariz Danial. Ikatan suci yang tercipta antara mereka bukanlah kerana cinta yang menggebu dalam hati, mahupun kasih yang membara. Tetapi kerana sikap mementingkan diri seorang manusia bernama Syafiq.

“Janganlah suka sangat kacau saya, Aariz. Tak larat saya nak layan perangai awak tu, tau. Nakalnya, ya ampun!!” – Dahlia



“Okeylah, okeylah. Just kidding. Dahlia Darius bukan isteri baru yang saya beli. She’s a gift. Hadiah paling istimewa yang dihadiahkan Allah untuk saya. Puas hati?” - Aariz Danial

“Aku takkan biarkan kau bahagia, Aariz Danial! Kebahagian yang bernama Dahlia itu… akan aku rampas sekejam mungkin!” – Syafiq

Tatkala persoalan demi persoalan mula timbul di sebalik tulusnya seorang lelaki bernama Aariz Danial, mampukah Dahlia terus teguh berdiri mempertahankan cinta buat suami sendiri? Atau mungkinkah mahligai bahagia mereka rebah menyembah bumi sebelum ianya sempat bermula?

Apakah akhirnya Syafiq yang akan tersenyum puas tatkala melihat kehancuran seorang lelaki yang paling dibenci… iaitu abangnya sendiri?



Read more: http://www.perekacerita.com/2013/05/jodoh-itu-milik-kita-astro.html#ixzz2dQUaLphV

Download Jodoh Itu Milik Kita :

Episod 1
Episod 2
Episod 3
Episod 4
Episod 5
Episod 6

Dearly,
Y



Labels: , , , , , , , , ,